Volta Cadi Moixeró - 13/06/2010 - La crónica

La prèvia era divendres per la tarda, a la boda del Capi, on entre copa i copa... i rises... s’anava escalfant l’ambient cara diumenge. Que si hachazo al km 1.. que si escapada en solitari i pajara.. estil Remences.. que si arribada en plan marica estil Vilanova...
Dissabte per la tarda rebo un sms del Coke, en el que a més a més de desitjar-me sort m’informa que s’ha ocupat d’entretindre al Guille fins ben entrat el matí.
Unes hores més tard.. el Guille truca.. s’acaba de despertar.. diu que pujarà a Puigcerdà per la nit.. i que l’endemà hem d’estar abans de les 7.30h a la Seu per inscriure’s.
Passades les 23h.. i ja sobant-la.. torna a sonar el mòbil. Torna a ser el Guille.. que està a la gasolinera de Puigcerdà.. que ha perdut la VISA i que he d’anar-hi a socorre’l.
Quan arribo.. m’ensenya la targeta.. diu que acaba de trobar-la.. i entre rissas.. promet que no ha estat boicot.
L’endemà a les 7.30h arribem a la Seu. Aparquem darrera del cotxe de Marcel Zamora, que posa apunt la bici...
Mentre esperem que es facin les 8.30h esmorzem. La organització ha preparat uns cafés i unes coques, però el Guille prefereix fotre’s un plat de pasta a-pelo. Ummmmmm!
Els primers km, fins al peatge del tunel del cadí, son neutralitzats...
Som només 54.. Els que feien la llarga han sortit a les 8.00h i que creuen al Bergadà per la Collada.
Rodem per la N260 fins a Bellver.. per on ens desviem direcció Riu de Cerdanya. Creuem varios tunels. En els que no estan il.luminats, flipo.
A la pujada al túnel ja veig que el Guille s’ha deixat els punyals a casa.. i que no està disposat a patir més del compte. La meva obsessió és la no perdre el grup de davant.. ni al Guille. Em venen al cap records de la marató... quan vaig estar fent la goma amb el Coke.. i m’ofusco mentre veig que ens quedem enrera.
Quan arribem al peatge hi ha un reagrupament.. i la típica xerrada de seguretat.. agraïments a la empresa concessionaria.. expulsió dels que no porten dorsal.. etc.. etc.
Passades les barreres comença la competició. La baixada és espectacular. Vaig pendent del traçat.. i del comptaquilometres.. que veig arriba als 72 kph.
A Guardiola de Bergada prenem una carretereta direcció Gosol... passem de l’habituallament... i comencem l’ascens.
Al km 58 el Guille es queda enrera.
Al 60... em passa el grup de Marcel Zamora.. enchufadissims... Em surt un.. “Vaaaaamooos.. Marcel!”
M’intento acoplar a un grupet que m’adelanta i corono el primer port (Maçaners) darrera d’ells. La pujada es durissima.
A l’avituallament.. festival.. Els compis arrassen amb les pastes.. i els bocates. Jo faig els minims i surto davant d’ells.
De pujada al coll de Josa em passen aquests.. i molts d’altres.
Avancen tant lentament els kms.. que opto per canviar el display per veure com passa el temps i arribo a les 3 hores.
Patint...torno a coronar. Encara en queden 50!
De pujada a Cornellana m’enganxo a l’Enric.. amb el que faig els següents 20 km. El paio es coneix la ruta i em va informant de quan hi ha més o menys pendent... a més d’explicar-me la festa que es va fotre divendres.... i altres histories. Ens anem rellevant fins que em diu que no pot més.. i que tiri.
Corono el Coll de Banys... el coll de la Traba... i ja només em falten 20, que són de baixada.
Només penso en arribar ja.. em fa mal tot.. i m’enxufo a tota hostia.. per una carretera plena de forats i en molt mal estat.
No adelanto a ningú... i arribo per fi a la Seu. On m’esperen la Nora, l’Anna i els sogres. 15 minuts després arriba el Guille.

Els temps:
Jaume Pos.23 Temps total: 05:36:27 a 46:55 del líder.
Guille Pos.35 Temps total: 05:58:01 a 01:08:29 del líder.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada